terima kasih sudi singgah di blog ANA...jangan lupa follow ANA ye..

A

Friday 20 January 2012

Kisah Wanita..


   BISMILAHIRRAHMANIRRAHIM...hari ini Ana nak cerita sikit pasal kisah wanita..Bukan apa..cume Ana terbaca kisah ny dalam internet.WANITA ny banyak hebatnya ,dari segi tarikan ,godaannya ,bukan sahaja di wajah bahkan seluruhnya. Cara berjalannya ,pemakaiannya ,wangiannya ,solekannya ,percakapannya ,mesejnya ,suaranya dan segala2 nya lah..


     Andai tak dipelihara sebaiknya, tak dinilai sama cara, kehendak-kehendak yang digaris Agama, maka akan mendatangkan Fitnah yang cukup Besar, menyebabkan berbagai Fitnah terhasil. Demikian perlu bersungguh-sungguh memeliharanya. Perbuatan memandang remeh perkara ini akan memberikan Natijah yang Buruk pada Wanita diAkhirat kelak dan ia adalah merupakan salah satu Faktor Besar yang menyebabkan terbentuknya banyak Maksiat-Maksiat lain. 

     Namun jika ia benar-benar dijaga, dipelihara Bersungguh-sungguh perkara-perkara tadi. Iaitu digunakan, dimanfaatkan Kecantikan, Keayuan, Kelembutan dan segala tarikan, godaan, anugerah tersebut mengikut Syariat Islam. Diserikan, dihiaskan dengan Akhlak, Pemakaian, Pertuturan, Perbuatan dan segalanya dengan cara yang dituntut, diajar Islam. Ia punyai nilaian yang cukup berharga dimata Dunia dan ia telah menyempurnakan salah satu Syarat-Syarat untuk meraih Syurga. 



Sama-sama kita renungi Peringatan Nabi saw ini: 

• Apabila WANITA mendirikan Solat 5 waktu, berpuasa di bulan Ramadhan, Memelihara kemaluannya dan Mentaati suami, maka dikatakan padanya, masuklah Syurga dari pintu-pintu Syurga manapun yang engkau kehendaki. (Hr ibn Hibban, dinilai sahih oleh Albani)

• Dunia itu adalah perhiasan, dan sebaik-baik perhiasan Dunia adalah WANITA yang Solehah. (Hr Muslim)

• Tidaklah aku tinggalkan Fitnah yang lebih Besar, Bahaya, Dasyat bagi kaum Lelaki daripada Fitnah WANITA. (Hr Bukhari)

• Aku naik ke Syurga, dan kulihat kebanyakan penghuninya Orang-Orang susah, Fakir. Dan Aku naik ke Neraka, dan kulihat kebanyakan penghuninya WANITA-WANITA. (Hr Bukhari & Muslim)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...